Widzisz posty znalezione dla frazy: nisko profilowe





Temat: Niski profil opon

Panowie, a może i Panie.
Zastanawiam się jakie są plusy i minusy opon niskoprofilowych. Ja w
moim samochodzie mam opony 185 60 R14, a więc niższe niż standardowe
70. I co wy na to?


Ale to jeszcze nie nisko profilowe. Ja ma 65 i tez do niskiego profilu daleko.

Obejrzyj resztę postów



Temat: Niski profil opon

Zastanawiam się jakie są plusy i minusy opon niskoprofilowych. Ja w
moim samochodzie mam opony 185 60 R14, a więc niższe niż standardowe
70. I co wy na to?
Ale to jeszcze nie nisko profilowe. Ja ma 65 i tez do niskiego profilu


daleko.

Gwoli scislosci, to wszystkie opony ktore maja wskaznik wysokosci napisany w
rozmiarze sa niskoprofilowe, np.:
185/70 R 13 - niskoprofilowa
185 R13 - "normalna"

Pozdrawiam
Hubert Potega

Obejrzyj resztę postów



Temat: Niski profil opon

Sprawdz dokladnie :-) Bo jezdzisz na wyzszym profilu. 205/55 ma
112,75mm wysokosci, a 185/60 jedynie 111mm. Czyli jest to profil
_bezwzglednie_ nizszy, mimo serii "60" kontra "55".


sprawdzilem dokladnie, mam P205/55 R16... w takim razie wydaje mi sie,
ze nie rozumiem pojecia niski profil. Myslalem, ze wartosci, 55, 60,
70.. etc. oznaczaja profil opony.

Ja jezdze na 225/50ZR16, ktore maja _dokladnie_ taka sama wysokosc jak
Twoje 205/55?R16, mimo ze sa z serii "50".


Zapewne dlatego, ze mamy takie same samochody :-) (Eclipse?)
Obejrzyj resztę postów



Temat: Niski profil opon

Kristtiano Sergeev <kr@hifiguy.proterians.net napisał(a) w artykule
<34687d80.5047@news.nask.pl...

CIACH

sprawdzilem dokladnie, mam P205/55 R16... w takim razie wydaje mi sie,
ze nie rozumiem pojecia niski profil. Myslalem, ze wartosci, 55, 60,
70.. etc. oznaczaja profil opony.


Polecam strone:
http://www.geocities.com/MotorCity/2195/tyre_bible.html#match

Bardzo dobrze zrobiony opis opon, felg i jako calych kol. Nikt nie powinien
miec problemu z dobraniem kol do swojego samochodu po przeczytaniu tego.

Pozdrawiam
Robert

Obejrzyj resztę postów



Temat: Fiat Stilo
"Maciej Żuber" <mac@poczta.onet.plwrote in
news:av4ge5$86r$1@news.tpi.pl:


Chyba powinienem sie obrazic...


Wytlumacz mi jedno:
cyt:
"Bardzo pożyteczne i zgodne z dzisiejszymi trendami było zamontowanie 16-
calowych felg i ogumienia o wymiarach 205/55, co dodatnio wpływa na komfort
jazdy jak również pomaga przy najazdach na krawężnik czy pokonywaniu progów
zwalniających."

Jak do diaska niski profil (55 to taki sredni w zasadzie) wplywa na POPRAWE
komfortu?

Obejrzyj resztę postów



Temat: Fiat Stilo
Użytkownik The_EaGle <theea@wytnijto.tenbit.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:av594e$cf@news.tpi.pl...


"Bardzo pożyteczne i zgodne z dzisiejszymi trendami było zamontowanie 16-
calowych felg i ogumienia o wymiarach 205/55, co dodatnio wpływa na
komfort
jazdy jak również pomaga przy najazdach na krawężnik czy pokonywaniu
progów
zwalniających."

Jak do diaska niski profil (55 to taki sredni w zasadzie) wplywa na
POPRAWE
komfortu?


Hi!

Hm... Komfort to raczej nieodpowiednie slowo - powinno sie tam raczej
znalezc "przyjemnosc" - fakt faktem, ze na tych kolach jezdzilo mi sie o
niebo lepiej niz na standardowych 195/65R15 (nie mowiac juz o malenstwach
montowanych np. w Focusie - 185/60R14). Poza tym ten rozmiar stosowany jest
w Mondeo czy Lagunie.

Lysy

Obejrzyj resztę postów



Temat: Neste w Jankach ?

Czy to prawda czy raczej przygotowac sie na to ze wiekszej zmiany nie
bedzie.???
Pozdrawiam.


fajnie by bylo jakbyś podał co to są za obnizone opony...
dla jednych niski profil to 15 cm, a dla innych 5 ... :)))
Podaj wymiar opony.

pl

Obejrzyj resztę postów



Temat: Neste w Jankach ?

Czy to prawda czy raczej przygotowac sie na to ze wiekszej zmiany nie
bedzie.???
Pozdrawiam.

fajnie by bylo jakbyś podał co to są za obnizone opony...
dla jednych niski profil to 15 cm, a dla innych 5 ... :)))
Podaj wymiar opony.


Aktualnie jezdze na :
fele 16``
225x50x16
Pirelli p6000

Te co kupilem to:
fele 17``
225x45xZR17
Continental.

Obejrzyj resztę postów



Temat: Sa jeszcze piekne gabloty w Polsce :)
red pisze:


Prawda. Aż sobie zamarzyłem, żeby przejechać się starszym amerykańskim
tylnonapędowcem o pojemności kilku litrów i kilkuset koni, ew. jakimś
sportowym włochem, bez żadnych "abeseów", "ederów" i innych HWDP...


Tak swoją drogą, od czasu do czasu mam okazję jechać jako pasażer nowego
CLSa... Istna tragedia. Wsiada się (uderzając głową o słupek
naturalnie), wszystko jeździ, przesuwa, ustawia, pół godziny zanim
możesz toto odpalić. Felgi fajne, duże, niski profil, ale kompletna
taczka :-( Poprzednio ten sam właściciel miał A8 4.2 z 95 roku - to było
cudeńko, a nie jakieś współczesne "kupe". Klasyczne auto, piekielnie
wygodne, a napęd na 4 koła robił swoje. Teraz sobie nie może darować
zakupu no ale... "żona chciała", a on jeździ swoim dostawczakiem, bo
wygodniej :-)
Wiem, że to auta zgoła nieporównywalne, ale obecna technika potrafi wkurzać.

Obejrzyj resztę postów



Temat: Dziwne przebiegi... - PODSUMOWANIE watku
Akcent napisał(a):


| Włoski strucel i do tego 19 letni. Zobaczę czy to prawda, że nie należy
| kupować aut na F. Jazda w ulewnym deszczu w grudniu z Londynu była niezłym
| przeżyciem.

|  http://www.auto.fotopic.net/c1162332.html

Włoski sztrucel :))))

He, he...

Gratulacje. A jak on Ci się na tych dołach na Limanowskiego sprawuje?


Wbrew pozorom na dołach jest całkiem nieźle. Limanowskiego jakoś często
nie muszę jeździć. Generalnie przez miasto staram się poruszać
Wisłostradą. Wał Międzeszyński i Trasa Siekierkowska też są bardzo
przyjemne. Nie jest wiele twardsza od Miaty, opony mają dosyć wysoki
profil (19 lat temu to był bardzo niski profil) i felgi są w miarę
bezpieczne. Na razie wykańcza mnie głównie brak wspomagania i promień
zawracania lokomotywy przy oponach 225 na przedniej osi. Pozycji za
kierownicą też baaardzo długo szukałem a i tak nie jest doskonale. Po
Miacie biegi i sprzęgło chodzą jak w KRAZie.

Obejrzyj resztę postów



Temat: Jakie opony ...
"Borsuk" <bors@poczta.onet.pl wrote in message


Kolega pomyka na Uniroyalach i jest zadowolony...
Może to dla Ciebie nie jest wielka podpowiedz, ale zawsze jakaś...
I cenowo dość atrakcyjna.


A w jakim one są rozmiarze? Bo cena faktycznie bardzo ciekawa,
ale jako że nie mam żadnego doświadczenia, obawiam się o
ten niski profil...

D.

Obejrzyj resztę postów



Temat: jakie max szerokie opony na 14'?
Ej, a Golfy IV nie mają seryjnie w prostszych wersjach 14'' felg z balonami o
profilu 70/80 ???
Jak tak, to spoko ładuj alusy nawet 16'' i niski profil (zależny od
szerokości).

Zależy też od szerokości samej felgi. Np 6Jx14 czyli 6'' szerokości obsłuży
oponki, o ile pamiętam: 185,195,205

0. Poszukaj wnikliiwej w sieci
1. Dobierz najpierw felgę, zapamiętaj jej szerokość i średnicę
2. Do szerokości felgi dobierz szerokość opony
3. Do szerokości opony dobierz profil, tak aby sumaryczna średnica koła była
identyczna lub niemal identyczna z fabrycznie zamontowanym w danej wersji

np. Masz teraz felgę o szer. 6'', średnicy 14'', opony 185 o profilu 75
w sumie średnica koła: 14 * 25.4 + 2 * 0.75 * 185 = 633.1 [mm]
Chcesz mieć nadal te swoje felgi 14'', ale szersze laczki. Przypuśćmy że
faktycznie te 205 wejdą na te felgi (i w błotniki).
Żeby zachować dotychczasową średnicę całego koła wyznaczaną przez profil
0.75*185 musisz dobrać odpowiednik dla 205, czyli x*205=0.75*185, czyli
x=0.676, zatem 65 może być, a 70 jeszcze bardziej, z tym że oba będą
przekłamywać po na oko 3-5 km/h dla 100km/h. I co to za opona 205/70? Do
chrzanu!

Zmień felgi na 16'' i dopiero wtedy dobierz sobie np. 205/55, pasują idealnie
w zamian za takie 185/75 na 14", o ile miaeś akurat takie. Bo nie wiem jakie
laczki ma Golf IV.

IMO szeroka opona na feldze o małej średnicy (14'') wygląda do dupy... max.
195, no 205.

pozdr,M

Obejrzyj resztę postów



Temat: Jazda obciążoną Nexią sedan
Nexia GLX 90km sedan.4 chłopa +kupa gratów ( nartki w
Austrii).Przyspieszenie,hamulce-OK
Zawieszenie też OK ale trzeba mocno nabić oponki ( wg.tabliczki znamionowej
na drzwiach -duże różnice w zależności od obciążenia )-może dlatego że niski
profil?W sumie miłe zaskoczenie.Qba
Obejrzyj resztę postów



Temat: Jazda obciążoną Nexią sedan


Nexia GLX 90km sedan.4 chłopa +kupa gratów ( nartki w
Austrii).Przyspieszenie,hamulce-OK
Zawieszenie też OK ale trzeba mocno nabić oponki ( wg.tabliczki
znamionowej
na drzwiach -duże różnice w zależności od obciążenia )-może dlatego że
niski
profil?W sumie miłe zaskoczenie.Qba


Niski profil?
U ojca sa 175/70 R13...

Obejrzyj resztę postów



Temat: 16 czy 17"- do Astry??

"Boombastic" <boombas@NOSPAMpoczta.onet.plwrote in message



| w rodzinie od 4 lat w dwoch samochodach byly 17" i nie uwazam, ze to
jakos
| bardzo niewygodne jest.

Rozmiar felgi nie ma znaczenia, wazne ile zostaje na niej gumy. Do tej
Astry
to juz będzie bardzo niski profil.


Jeszcze z 8 - 10 cm zostanie gumy.

MK

Obejrzyj resztę postów



Temat: Szerokie opony i przyspieszenie
On 18 Sty, 10:27, "glizda" <hly@o754.plwrote:


A po drugie, nawet
jeśli mamy niski profil, to dobijamy go większym ciśnieniem, a to właśnie na
niskim ciśnieniu łatwo o uszkodzenie felgi.


mi udalo sie juz kilka razy (na ponad 170tys. km) pogiac stalowe felgi
( z zimowkami  175/65/R14), alu (letnia 195/55/15) raz (nie wiem
jak...) , roznica jest glownie w tym, ze letnie maja rant chronicy
felge...
z moich doswiadczen najczetszym(u mnie chyba jedynym) sposobem
pogiecia jest wpadniecie w dziure tuz przy jej brzegu, tak, ze opona
wpada, a felga zachacza o ten brzeg...
w takim wypadku wysokosc (profil) opony ma oczywiscie znaczenie... im
wyzsza opona tym w glebsze dziury mozna bezpiecznie wpadac :)

WS

Obejrzyj resztę postów



Temat: gdzie ubezpieczyc samochod

No to napisz, czym to pachnie, bo ja, aczkolwiek nie lubietej firmy, to
jeśli chodzi o ubezpieczenia komunikacyjne to jeszcze stosunkowo najlepiej
u
nich coś likwidować


Auto ubezpieczone od AC w marcu na 16500,- W maju szkoda calkowita i
podstawa wymiaru na poziomie 12 500,- Argumentacja: rysa na kloszu tylnej
lampy, pekniecie krawedzi opon przednich (niski profil i uszczypniete oslony
opony na krawedziach felgi). Biorac pod uwage stawke za AC na poziomie
2100,- i wyplate za szkode calkowita w wysokosci: 7500,- nie moge napisac w
zadnym razie ze czuje sie usatysfakcjonowany. Sprawdzilem Alliance, Hestie i
Herosa. W kazdym przypadku podstawa wymiaru bylaby kwota od 15 500,- do 14
500,-

Pozdrawiam,
Piotr

Obejrzyj resztę postów



Temat: gdzie ubezpieczyc samochod


Auto ubezpieczone od AC w marcu na 16500,- W maju szkoda calkowita i
podstawa wymiaru na poziomie 12 500,- Argumentacja: rysa na kloszu tylnej
lampy, pekniecie krawedzi opon przednich (niski profil i uszczypniete
oslony
opony na krawedziach felgi). Biorac pod uwage stawke za AC na poziomie
2100,- i wyplate za szkode calkowita w wysokosci: 7500,- nie moge napisac
w
zadnym razie ze czuje sie usatysfakcjonowany.


No widzisz. Po prostu nie umiesz z nimi rozmawiac. Mialem podobna sytuacje -
w maju auto ubezpieczone na kwote x (troche wyzsza niz cena zakupu), w lipcu
kasacja, wycena auta sprzed szkody przez PZU na poziomie 70% kwoty x,
rozmowa przez telefon grzeczna, acz stanowcza - albo wywiazujecie sie z
umowy, albo rozmawiamy przez prawnikow, za godzine telefon - rzeczywiscie
nasza wina, przyznajemy, ze nie uwzglednilismy pewnych elementow itp. I
nagle okazalo sie, ze wartosc auta sprzed szkody to jednak x - tak jak w
polisie. Czyli jednak mozna.

pzdr
mcp

Obejrzyj resztę postów



Temat: Megan Coupe vs Bravo

"Wujek Dobra Rada z Kraju Rad" <redakcja_v@tral@gazeta.pl wrote in
message
Polecam raczej Pug 306 3-d 1.8 16V, (ale lepiej po faceliftingu w 97
roku -
duzo ladniejszy)
Solidniej wykonany i mniej awaryjny od renaulta i fiata a do tego
mocniejszy
(nie mówię tu  mocy maksymalnej (112 KM) tylko raczej o przebiegu mocy i
momentu).

ale 306 nie ma tego designu co bravo czy megane coupe .


???
ależ ma taki sam design - wszystkie trzy to byłyby 3-drzwiowe kompakty i nic
więcej.
cały ten "design" robią alufelgi, niski profil opon, "trzydrzwiowość",
halogeny, zderzaki w kolorze, jakaś lotka, no a w przypadku meganki - żółty
kolor ;)
wiadomo, że 306 w wersji "golas czarny plastik" nie ma wyglądu, tak samo jak
i bravo/brava czy megane w wersji golas.

czy na pewno 306 nie ma "designu"?
ok - może jest ciut bardziej dyskretny ale...
no sam zobacz:

http://foto.spullenbank.nl/common/img/00/00/03/35/_T33593.jpg
http://www.felge.de/images/fahrzeuge/600x/auto_der_woche_26-04_1.jpg

Obejrzyj resztę postów



Temat: Zawieszenie - co by tu jeszcze... (b.dlugie)
Rafal dnia 07 lip 2003 uderzyl(a) kolejno klawisze:


O dydtansach zapomnij. Zupelnie nie warto.
- Kola i opony o niskim profilu i wlasciwym trzymaniu (np.
jakies S03) - Zwiekszyc ARB (anti roll bars) z przodu i z tylu.


dziury - dziurzyska... w zeszlym sezonie zalatwilem (przez 30k km)
2 stalowe felgi 14" przy profilu 185/60
jakbym mial alusy  czy niski profil to bym sie zaplakal rzewnymi lzami...
Niestety - ale ten "gadzet" odpada
ze wzgeldoow praktycznych


Nagative camber moze spowodowac troche nierownomierne
zuzycie opon jesli bedziesz duzo jezdzil autostradami.


hmm english term ;)

czy to oznacza ustawienie kol wzgl pionu?

tzn czy sa tak
      / - (dodatni "camber" - tyl malucha)
czy tak
|       | - zero
czy tak
/       - negative

jesli to o to chodzi to
Astra ma by design ustawione na negative
i to sporo (przood bardzie niz tyl)

Zapomnialem jak to siem nazywa wg opla ale
"parametr ten nie podlega regulacji" wg instrukcji

opony dra sie od wew :) auc.


Toe out


hmm a to co znaczy? znaczy po polskiemu?

A ogoolnie:
 znacie warsztat ktory LUBI (za pieniadze ;) )sie bawic
w takie rzeczy?

PZdrwm

Woocash

Obejrzyj resztę postów



Temat: Zawieszenie - co by tu jeszcze... (b.dlugie)


"cataztrof" <eeyore_BEZ_T@wp.plwrote in message

| dziury - dziurzyska... w zeszlym sezonie zalatwilem (przez 30k km)
| 2 stalowe felgi 14" przy profilu 185/60
| jakbym mial alusy  czy niski profil to bym sie zaplakal rzewnymi
lzami...

Porzadne alusy (forged) sa duzo twardsze od stalowek. Dodatkowo opony w
stylu S03 maja bardzo sztywne scianki co tez pomaga przetrwac dziury.


Prawie codziennie robie na S03 215/45/R17 ok. 60km, wiec juz wyrobilem sobie
o nich opinie :) IMHO zrobilem nie nalepszy wybor kupujac je. Teraz pewnie
zdecydowalbym sie na 215/55/R16 GD F1. S03 jest zdecydowanie za twarda na
nasze drogi :(. Strasznie trzesie i tlucze.

Pozdrawiam!

Obejrzyj resztę postów



Temat: GY Ventura v. GY EAGLE F1

"Kuba" <k.sz@autoguard.com.pl wrote in message
Po drugie: Po co opona z indeksem prędkości 210 do samochodu który nie
przekracza 190 (wystarczy 190km/h - znaczna różnica w cenie)


Po to, ze im wyzszy index predkosci, tym twardsze/mocniejsze scianki opony,
i tym lepiej (szybciej i precyzyjniej) opona reaguje na twoje ruchy
kierownicy zamiast zachowywac sie jak zgnily kartofel przy kazdym
ostrzejszym zakrecie.  Ale do do tego przydalby sie jeszcze jakis stosunkowo
niski profil :-)

Pozdr.

Pete

Obejrzyj resztę postów



Temat: OPONY

                      ććć  Witam NeaD!!  ćć-

Dzień 14 Kwiecień 1999 Środa NeaD tPhM -All:

NtMam takie pytanko : Jakie opony założyć do bravo gt żeby ładnie
Ntwyglądał (chodzi mi i o ALUfele i o oponki) Chcę żeby to były jakieś
Ntniskoprofilówki, ALE Jakie i w jakim dokładnie rozmiarze to ja nie
Ntwiem. POMOCY!!!!!!!!

Wogole warto jakby powastala taka lista samochodow i odpowiednich opon do nich.
Moze Ci uzytkownicy co pozmieniali na alu i niski profil by napisali, jaki
samochod jaka felga i opona?

    ććććć//arKyćććććććE-mail: ma@friko.onet.plććććć

Obejrzyj resztę postów



Temat: OPONY


Wogole warto jakby powastala taka lista samochodow i odpowiednich opon do
nich.
Moze Ci uzytkownicy co pozmieniali na alu i niski profil by napisali, jaki
samochod jaka felga i opona?


VW Golf IV 205/55/16

pozdrawiam
Pawel Lesniak

Obejrzyj resztę postów



Temat: Za miękkie zawieszenie , co robic?

<dadar@poczta.onet.pl wrote in message


[ciach]


.Jesli ktos przerabial to zagadnienie, to bede wdzieczny za
jakies opinie, moze linki, adresy?Sprzedaz auta teraz nie wchodzi w gre,
bo mam
je dpiero dwa tygodnie, wiec musze sie z nim jakos pomeczyc))))).Z gory
dziekuje i pozdrawiam.


Jeżeli to rzeczywiście bujanie to raczej pomoże Ci wymiana amortyzatorów,
ale najpierw w ogóle zbadaj ich sprawnośc, jeżeli auto się buja po zmianie
pasa to po prostu może być coś nie tak. Niski profil opon też wpływa na
stabilnośc auta, obniżenie i zmiana sprężyn na progresywne to już
poważnejsza ingerencja i może się odbić na tzw. "komforcie" hmm ciężko to
wybadac co warto robić w aucie a co nie b właściwie trzeba by móc spróbowac
jak będzie po :-(

Obejrzyj resztę postów



Temat: kolizja i ucieczka

kurcze normalnie mnie rozwaliles :)
masz niski profil, kapcie 260 ?:)


Bridgestone Turanza ER300 205/55/R16 91V - cena fabryczna kolo 700,- za
sztuke.
Felga oryginalan do Alfy to tez cena okolo 800,- za sztuke.
i wychodzi 1500,- Pewnie jeszcze dojda koszty pośrednie sprawdzenie
zawieszenia itp. - ale to raczej jako pro forma ale nie bede sobie niczego
zalowal szczegolnie ze samochod jest nowy i nie ja za to bede placil.
Co do zalatwienia sprawy to zglosilem w ubezpieczalni z OC sprawcy (sprawaca
ubezpieczony tam gdzie ja) - na razie sprawa jest zamrozona do czasu
wyjasnienia przez policje/sad ale ja moge juz dzialac i kupowac nowa opone.

ms.

Obejrzyj resztę postów



Temat: SX4 Sedan - pytanie do uzytkownikow

Boombastic wrote:
Żeby tylko dwukrotna, bo w grudniu szukałem zimówek na felgi 17" i
porównywałem do obecnych 14". Na te małe spokojnie mogłem dostac
opone za 250 zł, na te duże zaczynały sie od 650 zł do 1000 zł.


Przy skoku 3 cali nic dziwnego, ja porównywałem skok o 1 cal. :)
W moim aucie 16 to już 195/45, więc wystarczająco niski profil. :D
Obejrzyj resztę postów



Temat: SX4 Sedan - pytanie do uzytkownikow


Boombastic wrote:
Żeby tylko dwukrotna, bo w grudniu szukałem zimówek na felgi 17" i
porównywałem do obecnych 14". Na te małe spokojnie mogłem dostac
opone za 250 zł, na te duże zaczynały sie od 650 zł do 1000 zł.

Przy skoku 3 cali nic dziwnego, ja porównywałem skok o 1 cal. :)
W moim aucie 16 to już 195/45, więc wystarczająco niski profil. :D


Ja pisałem o dwóch różnych autach, więc to nie były jakieś ekstremalne
nalesniki.

Obejrzyj resztę postów



Temat: buty na zime - civic VIII
JB napisał(a):


Prosze o pomoc w dobraniu rozwiazania na zime. Posiadam Honde Civic 1.8
140KM ver. sport. Opony lato 225/45 17" i tu rodza sie pytania co zd obic:
- opony zima 4x 225/45 17" na obecne felgi


Ja troszke pobocznie od tematu, jak ci sie jezdzi na takich oponkach ?
nie przeszkadza ci niski profil ? U mnie przy 195/45/r16 uwazam ze jest
cienko, teraz jak zmienilem na zimowki 185/60/r14 (troszke obcieraja o
nadkola) uwazam ze komfort jazdy jest znacznie lepszy.
Co prawda ucierpiala dramatycznie sterownosc auta, ale zimowki sa
miekkie wiec w sumie nie ma co sie dziwic.

Wracajac do twoich zimowiek, skoro w serwisie nie wiedza czy 15' podejda
to ja bym kupil stalowki 16 i oponki jakies do tego o profilu 55, moze
sie zmieszcza ?

Obejrzyj resztę postów



Temat: buty na zime - civic VIII


JB napisał(a):
| Prosze o pomoc w dobraniu rozwiazania na zime. Posiadam Honde Civic 1.8
| 140KM ver. sport. Opony lato 225/45 17" i tu rodza sie pytania co
| zd obic:
| - opony zima 4x 225/45 17" na obecne felgi

Ja troszke pobocznie od tematu, jak ci sie jezdzi na takich oponkach ? nie
przeszkadza ci niski profil ?


jazda rewelacyjna - czujesz jakbys byl przywiazany do drogi ... fakt twarde
zawieszenie i niski profil opony "slabo" :) wybacza dziury .


Wracajac do twoich zimowiek, skoro w serwisie nie wiedza czy 15' podejda
to ja bym kupil stalowki 16 i oponki jakies do tego o profilu 55, moze sie
zmieszcza ?


jedno to to ze nie wiadomo czy sie zmieszcza, po drugie chce kupic raczej
nowy komplet - wiec pomimo ze dorzej (felgi stal + opony) to jeszcze bez
gwarancji ... qrcze

JB

Obejrzyj resztę postów



Temat: buty na zime - civic VIII
Wytężywszy szare komórki, Adam 'Chloru' Drzewososki wygenerował(a)
następującą porcję bitów:


Srawdzic co wejdzie na ten hamulec. IMHO nie kupowac 17 na zime.
Jezeli 16 to np. 205/55/16.


Zdecydowanie 205/55/16.
Po pierwsze, dużo taniej (nawet o połowę dla tego samego modelu opony).
Po drugie, pod śniegiem, breją i w kałużach mogą kryć się różne
niespodzianki - bardzo niski profil na alufelgach to niemal gwarancja
kłopotów w takich przypadkach.
Po trzecie - zimą szersza opona może być, paradoksalnie, bardziej śliska, a
Civic nie jest bardzo ciężki.
Po czwarte, zimą nie szaleje się w zakrętach tak, jak latem, więc cienkie
walce nie są potrzebne.
Po piąte - zyskasz nieco na komforcie jazdy.
Po szóste - w tym rozmiarze masz duży wybór opon.

Obejrzyj resztę postów



Temat: siedemnastka do DU


"Patryk" <patr@post.pl wrote in message Nie chodzi mi o młodą dziewicę pasującą do fotela mojego samochodu, tylko
o
felgi do Nubiry. Czy można zainstalować 17 calowe obręcze do nubirki?
Jeśli
tak to gdzie można kupić używane?


Khe khe.. zainstalować się na pewno da. Ale się nad tym zastanów. To będzie
naprawdę niski profil opony, więc zdecydowanie większe obciążenia na
zawieszeniu i karoserii i na zawartości auta a więc na Tobie. Przemyśl po co
Ci to.. no chyba że chcesz włozyć takie hamulce co się nie mieszczą w nic
mniejszego, ale to chyba by już musiała byc Nubira w któej seryjny jest
tylko znaczek.

Obejrzyj resztę postów



Temat: Niski profil na warszawskich drogach!!!!
Witam wszystkich!
.....i proszę o radę
Czy na warszawskich drogach profil 45/195 R16 opona Pirelka P5000 jest w
stanie wytrzymać? Chwilowo mam 55/185 R15 Pirelka P6000 i juz jest twardo
Nie wiem co robic bo kapcie są pięknę a fele jeszcze piękniejsze :)
Pozdrawiam
DOMINIK Peugeot 206 S16
Obejrzyj resztę postów



Temat: golf II
Witam

Mam Golfa II '86 nadwozie/'91silnik/'94 rejestracja w Polsce,  1.8 16V GTI
( skora, elek. szyby, lusterka, komp. podgrzewane siedzenia, niski profil,
alu felgi, otwierany dach ),
Padl silnik ( 250 000 km.  )- panewki, wal itd. Facet ktory skupuje
samochody daje mi od reki 4.500 zl. Strasznie szybko sie zgodzil na taka
cene. Wczesniej probowalem sprzedac to auto na gieldzie za 11, 9, 8, 6 tys.
i nic. Zastanawiam sie czy nie robie bledu sprzedajac go za taka cene 4.500
? Z drugiej strony boje sie, ze jak go zjej ( kupujacego ) to innego kupca
nie znajde.
Prosze o rade co robic?

Pozdrawiam
CIniak

Obejrzyj resztę postów



Temat: golf II

Użytkownik Marcin Macionczyk <Marcin.Macionc@eurolinespolska.plw
wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:9tilv5$9s@news.tpi.pl...


Witam

Mam Golfa II '86 nadwozie/'91silnik/'94 rejestracja w Polsce,  1.8 16V GTI
( skora, elek. szyby, lusterka, komp. podgrzewane siedzenia, niski profil,
alu felgi, otwierany dach ),
Padl silnik ( 250 000 km.  )- panewki, wal itd. Facet ktory skupuje
samochody daje mi od reki 4.500 zl. Strasznie szybko sie zgodzil na taka
cene. Wczesniej probowalem sprzedac to auto na gieldzie za 11, 9, 8, 6
tys.
i nic. Zastanawiam sie czy nie robie bledu sprzedajac go za taka cene
4.500
? Z drugiej strony boje sie, ze jak go zjej ( kupujacego ) to innego kupca
nie znajde.
Prosze o rade co robic?


Koszt naprawy jesli wal nadaje sie do remontu to ok 1000zl (razem z
uszczelkami i olejami) wiec jesli na gieldzie chciales 6Kz to roznica 500
nie jest duza z drugiej strony jak samochod dobrze wyglada i reszta jest w
dobrym stanie to moze dalo by sie wyciagnac troszke wiecej.. tyle ze to moze
troszke potrwac- czas to pieniadz a poza tym sam sobie odpowiedz czy chcesz
sie jeszcze w to bawic

Obejrzyj resztę postów



Temat: Felgi - czy beda pasowac ?
Pete napisał(a):


Będzie problem z oponami, które są na tych 15" felgach.  Jeśli się nie mylę,
standardowo w Picasso są opony 185/65/15.  Więc jeśli Ty w 306 masz opony
165/70/13, to różnica w średnicy jest 10,7%.  Jeśli masz 175/70/13, to 8%.
Tak czy siak, moim zdaniem dużo za dużo.  Przy zmianach rozmiarów opon,
generalnie nie powinno się przekraczać 3%.  Do tych felg 15" przydałyby Ci
się więc opony 175/55/15 lub 185/55/15, a to już jest stosunkowo niski
profil, więc komfort jazdy znacznie spadnie, no i trzeba będzie bardzo
uważać na dziurach i krawężnikach.  Ceny opon w tym rozmiarze też do niskich
nie należą.


Dzieki za konkretna odpowiedz, chyba sobie odpuszcze te felgi, i
poprostu pomoge znajomej je tylko sprzedac...
Pozdrawiam

Obejrzyj resztę postów



Temat: NISSAN MAXIMA - jak jezdzi?
Ceny w Polsce sa z kosmosu i dlatego to tak wyglada. Jezdze Maxima ale nie w
Polsce mam juz ja 2 lata i jeszcze nic mnie nie kosztowala. Koszt przegladow
jest w cenie przecietnej. Oczywiscie jesli masz Hundaja to nawet olej
wymieniaja za darmo - ale co porownywac. Owszem opony 16" nisko profilowe
jak np. Michelina przyprawiaja mnie o lekki bol glowy jesli chodzi o cene
ale chcialem Maxima w wersji sport to trzeba placic. Ciekawe ile w Lanos
kosztuje wymiana paska rozrzadu. W Maximie sprawdza sie go po 160 tys.
sprawdza a nie wymienia.
JacekO


RoMan Mandziejewicz wrote in message ...
jaro pik wrote:

|  PAbtw: przeglad 70000km kosztowal wlasciciela 1400 zl, takze sporo
:))))
| Dzisiejszy przegląd Lanosa po 45 kkm kosztował mnie 60 ... groszy -
koszt
| żarówki podświetlania tablicy rejestracyjnej.
jpChyba nie ma potrzeby porównywać Lanosa i Nissana Maxima ? :))

A czy ja porównuję samochody? Porównuję koszt przeglądu i tyle. Dziwi mnie
jedynie, że za przeglądy + _materiały_ w samochodzie tak tanim jak Lanos
nic nie
płacę (żarówka się nie liczy) a w samochodzie tak drogim jak Nissan Maxima
trzeba płacić tak dużo.

--
RoMan (2:484@fidonet.org)
mailto:ro@silesia.pik-net.pl
http://www.enter.net.pl/www/squadack


Obejrzyj resztę postów



Temat: NISSAN MAXIMA - jak jezdzi?


jacek osowski <jac@sprint.cawrote in message



Ceny w Polsce sa z kosmosu i dlatego to tak wyglada. Jezdze Maxima ale nie
w
Polsce mam juz ja 2 lata i jeszcze nic mnie nie kosztowala. Koszt
przegladow
jest w cenie przecietnej. Oczywiscie jesli masz Hundaja to nawet olej
wymieniaja za darmo - ale co porownywac. Owszem opony 16" nisko profilowe
jak np. Michelina przyprawiaja mnie o lekki bol glowy jesli chodzi o cene
ale chcialem Maxima w wersji sport to trzeba placic. Ciekawe ile w Lanos
kosztuje wymiana paska rozrzadu. W Maximie sprawdza sie go po 160 tys.
sprawdza a nie wymienia.


Potwierdzam w calej rozciaglosci.
Mam Maxime SE 2000 z 17'" oponami (cena opon rowniez jest mocno
nieatrakcyjna - ale wlasnoci jezde doskonale) . W tym samochodzie nie ma
kompromisow. Najwyzsza jakosc wykonania (oczywiscie biorac pod uwage klase -
zawsze mozna wziasc Lexusa GS400 lub Mercedesa S-klasse i powiedziec ze w
porownaniu z nim Maximie sporo brakuje) .
Silnik V6/3000 jest uwazany za jeden z najlepszych w swojej klasie. Jest
wykonany w klasycznej techologi 24-zaworowej bez zmiennych faz rozrzadu a
mimo to bez problemu uzyskuje sie 222KM.
Ceny serwisu (w USA) takie same jak innych japonskich marek.
Mam znajomego ktory w rodzinie ma 5 Maxim (poczynajac od modeli z roku 92 do
najnowszego 2000), najstarczy z nich ma ponad 300,000 mil (ok. 480,000 km) i
oprocz zwyklego serwisu nic w tych samochodach sie nie psuje.

Obejrzyj resztę postów



Temat: Gówno, a nie ABS...


"Jakub Zawiła-Niedźwiecki" <j@astercity.netwrote in message



| Szkoda, ze ci nie dal sie przejechac. Ja bym dal na 100% jakbys obiecal
| nie ryzykowac.

Rafał on nawet silnika nie chciał włączyć ;-)  - Kupił auto dzień


wcześniej.

Ile dni po zakupie mozna wlaczyc silnik? ;-)
Ja jednak uwazam, ze auta sa do jezdzenia. :-)


| Zapytaj sie ich jak to jest. Ja nie widuje poslizgow u tych co robia
dobre
| wyniki a tylko u tych co to robia dla zabawy. I ja sie pytalem i
czytalem
| sporo gdzie to jest potwierdzone.

Nie mam jak ich się spytać ale żeby na okrągło ktos jeździł np. Karową i
miał dobre wyniki ot nie słyszałem.


A czy przypadkiem to kryterium na Karowej to nie jest taki rajd nie majacy
nic wspolnego z mistrzostwami? Juz nie pamietam.


Wiem ale w takim Porsche to by niski profil zmniejszył ten potworny
ovbersteer jeżeli rozumiem dobrze to wszystko. W każdym razie mam wrażenie
że czegoś tu brakuje po prostu.


Dlatego, ze nie pasuje do twoich wyobrazen? A co masz konkretnego na
poparcie swoich wrazen oprocz wrazenia i niezbyt konkretnych przeciekow od
rajdowcow?


| Stawiam na to, ze wszystkie WRXy maja dwa LSD.

Dwa a nie trzy. Centralny i tylny, przedni dyferencjał jest normalny.
Czyli
dokładnie jak mówiłem.


A GSX ma ile?
Napisalem, ze WRX ma dwa a GSX chyba mial jeden.

Obejrzyj resztę postów



Temat: 'plywanie' auta na drodze


On Thu, 27 Apr 2006 14:23:38 +0200,  Adam Płaszczyca wrote:
On Wed, 26 Apr 2006 22:31:12 +0200, J.F.
| Za niski, za wysoki, wzglednie, bezwzglednie ?

Za niski, profil jest względnie. Jak doGranady założę kapcie niższe
nic 70, to mi też lata.


No coz, mnie scierka lata na 70.

A jak mialby byc tego przyczyna ?

J.

Obejrzyj resztę postów



Temat: 'plywanie' auta na drodze
On Thu, 27 Apr 2006 15:55:23 +0200, J.F.


<jfox_xnosp@poczta.onet.plwrote:
| Za niski, profil jest względnie. Jak doGranady założę kapcie niższe
| nic 70, to mi też lata.

No coz, mnie scierka lata na 70.

A jak mialby byc tego przyczyna ?


Nie wiem - u mnie za niska ponoa powoduje fruwanie. Jak u ciebie, to
nie wiem.

Obejrzyj resztę postów



Temat: czy mozna zamienic 195/55/15 na 195/50/15


A mi sie wydaje ze o ile nie dobijasz felgi do asfaltu to stopien ugiecia
opony zalezy li tylko od cisnienia.
a nie jej wysokosci.  Da sie dowowlnie wysoki profil zrobic na kamien lub
kapcia.


Odpowiednie cisnienie do masy przede wszystkim. Na wysokim profilu laduje ok
2.5bar (choc nie jest to i tak to co niski profil), nawet fabryka zaleca
dopompowanie standardowego ogumienia jesli masz zamiar przekraczac 160km/h.
195/50/15 pompuje do ok 2.1-2.2, optymalnie do 1000kg masy
samochodu.Wyprobowalem to na drodze prob i bledow.Kiedys te niskie tez
pompowalem do 2.5, niestety bylo duzo gorzej.


| Optimum to dobrac odpowiednie cisnienie a nie walic 3 atm.
| I nie wydaje mi sie tylko wiem,bo codziennie mam okazje to sprawdzac.
Dokladnie tak. Wiadomo ze cisnienie dla roznych profili powinno byc nieco
rozne podobnie jak zalezne
od nawierchni i szybkosci z jakimi ma sie jezdzic.


No i jak wyzej pisalem od masy. Choc nalezy wiedziec jakie cisnienie zaleca
sam producent opony. Bywa ze przedzial pracy jest bardzo waski i roznica
rzedu 0.2bar ma ogromny wplyw na niekorzysc.

Obejrzyj resztę postów



Temat: Zakup samochodu za około 5000 + pare pytań


Scyzoryk wrote:
duze kola + niski profil = lepsze trzymanie w zakretach przez co
latwiejsze ich pokonywanie


F1 jeździ na 13'' przypominam..


naped 4x4 ponad 200KM, 6,5 do setki i vmax ok 250 to tez nic. Lipa, ot
chujowe toczydełko. W sumie tak... kazde espero przeciez tak ma


Akurat Calibra turbo jest słabym przykładem bo nie działa.


ide o zaklad ze nie jezdziles i pier.... bez sensu. Ja jezdzilem i
zapewniam ci ze sie da.


Ja jeźiłem blisko 200km/h Seicento, no i co z tego???


4 tarcze,


Przypominam że kanciak też ma 4 ;-)

Obejrzyj resztę postów



Temat: Zakup samochodu za około 5000 + pare pytań


| duze kola + niski profil = lepsze trzymanie w zakretach przez co
| latwiejsze ich pokonywanie

F1 jeździ na 13'' przypominam..

| naped 4x4 ponad 200KM, 6,5 do setki i vmax ok 250 to tez nic. Lipa, ot
| chujowe toczydełko. W sumie tak... kazde espero przeciez tak ma

Akurat Calibra turbo jest słabym przykładem bo nie działa.

| ide o zaklad ze nie jezdziles i pier.... bez sensu. Ja jezdzilem i
| zapewniam ci ze sie da.

Ja jeźiłem blisko 200km/h Seicento, no i co z tego???

| 4 tarcze,

Przypominam że kanciak też ma 4 ;-)


oj dobra, czepiasz sie. Ale wszystko razem w polaczeniu czyli dobre hamulce,
mocny silnik, sportowa sylwetka, niezle osiagi tworzy sportowy samochod. I
zaden kancia, espero nie mich wszystkich razem. Jezdzi calkiem niezle, moim
zdaniem spokojnie mozna nazwac ja autem sportowym. Bo tak prawde mowiac
gdzie jest granica??

Obejrzyj resztę postów



Temat: BARDZO WAZNE... wyscig... golf tunning !!!!!
uwazam za wyscig na 2 km nie ma sensu w lini prostej
co innego na torze (kretej ulicy )
po 400 metrach bedziesz mial 140 km/h

co ja bym zrobil? (gdybi mi faktycznie bardzo zalezalo) wlasnie to:
zostawiam karoserie silnik zawieszenie
reszte wyrzucam : płyny ,szyby , swiatla tapicerke - wszystko

ustawiam kat wyprzedzenia zaplonu na wiekszy (lepiej ciagnie na wysokich
obrotach)

jezeli jest troche czasu to:
gardziel gaznika rozwiercamy i wkladamy wieksza przepustnice (moze uda sie
ja powiekszyc o fi 5mm)
zapominam o filtrach i wszystkim co powoduje opor przeplywu powietrza
wiercimy dziure w masce nad gaznikiem i rabimy tu wlot powietrza (zimnego
gestego)
pezposrednio do gaznika
mozna dac na maske odpowiednio wyprofilowana koncowke (doladowanie
dynamiczne)
- zwieksza to cisnienie powietrza trafiajacego do gaznika

wzbogacamy sklad mieszanki -ODPOWIEDNIO !!!
wywalamy uklad wydechowy - zakladamy rure ktora sie konczy za przednim lewym
kolem

a kola to zalezy
na 400 m proponuje male 13 cali mozliwie szerokie i niski profil
z tylu jak nalwezsze

jak na dluzszy systans to tylko waskie oponki

no i jeszcze pewnie czegos zapomnialem
ale jak to wszystko zrobisz to twoj vw pojedzie w <7 sek na 100 km/h

Obejrzyj resztę postów



Temat: Vredestein Quatrac 2 z 2000 roku czy nowa Navigator 2 do jazdy kapeluszniczej...


Dosc stary ten Quatrac 2 (2000 r.) - ale bieznik gleboki i cena dobra.
Warto kupic?


Guma majaca 8 lat? Nie warto. Co do samego Vredesteina, to mam Nubire
obuta w Sportrack 2 (czy jakos tak) i bardzo sobie chwale. Nie jest to
moze deszczowka (czyli na mokrym ciut gorzej trzyma, jak Uniroyal),
ale po suchym rewelacja - a majac utwardzone zawieszenie i niski
profil opony lubie testowac granice jej wytrzymalosci dosc czesto.

Obejrzyj resztę postów



Temat: Czy warto kupic polo diesel 97?
Jak w temacie samochod vw polo 1,9 D rok 97 przebieg 160 tys cena 21000z.
Czrany metalik, alu 14cali, niski profil, fajny wyglad, ale goly wryj tzn. z
dodatkowego wyposazenia tylko imobilajzer, wspomaganie i dobrej klasy sprzet
grajacy, 2 drzwi. Jak ktos wie cos na temat tego autka lub cen takich
samochodow to prosze o jakas odpowiedz w tym temacie. Wiem tylko tyle ze na
trasie wezmie 4,2-4,7 ON i to mnie cieszy :) Acha fura jest bezwypadkowa
Obejrzyj resztę postów



Temat: 195/50 R15 jaki komfort? jak bardzo trzeba uwazac na felgi...


zeby ich nie pogiac? da sie na tym pod krawezniki podjezdzac? w ogole
czekam
na wasze opinie, wnioski spostrzezenia co do kol o niskim profilu, a
najlepiej jakbyscie odnosili sie wlasnie do 195/50 R15 bo takie mam zamiar
sobie kupic;) z gory dziekuje, pozdrawiam
czesc


Jezdze na czyms takim (wogole seryjnie na takich gumach jedzi Merc A klasa
jesli jest na alumach 15)
Powiem tak
na lato mam 195/50 R15 Goodyear GT2
na zime 185/55 R15 Dunlop jakis

Te letnie to bym do kosza najchetniej wsadzil ... moze to wina opon ale wyja
jak diabli , co to komfortu  jazdy  hm .. 195 lepiej trzymaja sie drogi
..chodz ja na nasze polskie dziury to to stanowczo jest za niski profil ....
alumy to sa juz tak pogiete ze hej ....  nie wiem moze orginalne felgi
mercedesa sa takie delikatne i sie gną .... wcale ostro na nich nie szaleje
na krawezniki wysokie wogole sie nie wjezdza bo sie tym autem nie da (bardzo
niskie zawieszenie)

Fakt na autostradzie jest fajnie ..ale jak  wpadniesz w jakas dziure to
prostowanie prawie pewne ...

Obejrzyj resztę postów



Temat: 195/50 R15 jaki komfort? jak bardzo trzeba uwazac na felgi...


..chodz ja na nasze polskie dziury to to stanowczo jest za niski profil ....
alumy to sa juz tak pogiete ze hej ....


bo najlepiej kupic opony chroniace z rant felgi :)
ja mam DUNLOP SP9000 (195/55/15) i praktycznie nie ma szans pogiac felgi
(chyba, ze przez opone bez powietrza...)

za to na zime mam DUNLOP WINTER SPORT M3 175/65/R14 na stalowych felgach, i
felgi sa straaaaasznie pogiete....

Wojciech Stopa
(Astra F '97 1.6 16.V)

Obejrzyj resztę postów



Temat: Kupię felgi i oponki do Golfa...


RoleK <spl_@space.plwrote:
Kupię alufele do Golfa III najlepiej 14" / 15" niski profil z oponami lub
bez...
ale jak inne to proszę o info...


Mam 15'' z oponami Dunlop Sport SP 2000 195/50. opony prawie nowe, bieznik
5,6 mm glebokosci. Po wiecej szczegolow pisz na priva

                        Pozdrawiam
                                Piotr Majewski
                                ma@cc.uni.torun.pl

Obejrzyj resztę postów



Temat: Felgi i opony do Megane.


No więc standardowo mam: fele 14x5.5" ( 4 śruby, rozstaw 100mm ) i kapcie
Continental ContiEco cośtam 175/65 R14 T
2) zamierzam kupić alufelgi 15" z oponkami oczywiście, ale pytanie jakie


Mysle, ze najlepiej beda Ci pasowac 195/50/15 (to popularny rozmiar a i szerokosc
raczej starczy. Niski profil powoduje poprzeczna sztywnosc opony a to poprawia
trakcje. Jesli szukasz komfortu - zostaw to co masz :o)  )
Szerokosc - polecam 7 cali, ewentualnie 6 (rzadziej spotykane, gorzej wykorzystuja
wlasciwosci opony choc lepiej znosza kontakt z kraweznikami)


3) Ktoś się orientuje jaki jest parametr ET do takich felg ?


Standardowo ok.36

Obejrzyj resztę postów



Temat: Felgi i opony do Megane.

"Leszek Piniozynski" <pin@ka.onet.plwrote in message



| 2) zamierzam kupić alufelgi 15" z oponkami oczywiście, ale pytanie jakie
Mysle, ze najlepiej beda Ci pasowac 195/50/15 (to popularny rozmiar a i
szerokosc
raczej starczy. Niski profil powoduje poprzeczna sztywnosc opony a to
poprawia
trakcje. Jesli szukasz komfortu - zostaw to co masz :o)  )
Szerokosc - polecam 7 cali, ewentualnie 6 (rzadziej spotykane, gorzej
wykorzystuja
wlasciwosci opony choc lepiej znosza kontakt z kraweznikami)


No wła nie, czy jest jaka  różnica w założeniu opon 195/50/15 na fele 6" i
7" ???

A może możesz mi podać przybliżone rozmiary opon jakie można założyć na daną
szeroko ć felgi (np. 5.5" - szeroko ć 165 - 185) ?

Dzięki serdeczne.

Obejrzyj resztę postów



Temat: Goodyear Excellence - opinie?


| Rozmiar 205/55R16 Indeks W.  Diler woła za nie 403 zł./sztukę - jakoś
| dziwnie tanio i nie wiem czemu V nie proponuje bo by wystarczyło?

| Jeździ ktoś na tych oponach? Hydragripy mnie jakoś nie zachwyciły ale
F1ki
i
| zimówki Goodyeara uwielbiam i mam słabość do marki. Mają być wygodne i
| miękkie w mieście, cichsze a jednocześnie bezpieczne i sporadycznie
| wytrzymać pałowanie do 240 na autostradzie i szybką jazdę dwupasmówkami.

Ja jezdze... Kupilem bo uznalem, ze jesli taka firma jak GY spaprala
Hydragripa to do kolejnego modelu sie przylozy. Ale przekombinowalem.

Ogolnie opona jest swietna. To najlepszy znany mi kompromis miedzy
precyzja
prowadzenia a komfortem. Co trzeba tlumi, kiedy trzeba trzyma. Wode
odprowadza bez zarzutu, mokrego nie puszcza (przez 15kkm ABS wlaczyl mi
sie
raz a nie jezdzilem tylko po bulki).

Ale ma jedna wade. Na prostej i rownej drodze


Aha. Podobno gdzieś pomiędzy Gliwicami a Wrocławiem jest jakiś krótki
odcinek takiej drogi. W moich okolicach nie zauważyłem, więc może przeżyjemy
;-).

Z ciekawości - w jakim rozmiarze masz? Niski profil i szeroka guma na ogół
potęgują wrażenia walki z koleinami.

Obejrzyj resztę postów



Temat: Goodyear Excellence - opinie?


Aha. Podobno gdzieś pomiędzy Gliwicami a Wrocławiem jest jakiś krótki
odcinek takiej drogi. W moich okolicach nie zauważyłem, więc może
przeżyjemy
;-).


Jesli jeszcze nie ma tam u Was zakretow to moze byc OK. Bo wtedy tez lepiej
miec inne opony niz Excellence:)

Musze je tez kiedys sprawdzic w zimie. Jesl auto pali na nich wiecej niz na
zimowkach to moze i beda lepsze na sniegu niz zimowki?


Z ciekawości - w jakim rozmiarze masz? Niski profil i szeroka guma na ogół
potęgują wrażenia walki z koleinami.


195/60R15. Czyli bywaja nizsze i szersze.

Obejrzyj resztę postów



Temat: seat ibiza 2004
Witam
Od niedawna mam takie autko, 2003 wersja sport 1.9 TDI (pełne
wyposażenie), jak narazie nic mi w nim nie padło. Jeżeli chodzi o moje
zdanie to : polecam ibize z  silnikiem TDI (bdb elastycznosc oraz
osiagi) spalanie na poziomie 5l/100km . Twarde zawieszenie ( Ja
obecnie mam felgi 16' i opony niski profil) jezdzac po Łodzi troche
trzesie, dlatego zmieniam teraz na 15 i normalne oponki. Pozatym to
autko wg. mnie bardzo ładne, z zacieciem sportowym.
Pozdrawiam
Marwac
Obejrzyj resztę postów



Temat: alufelgi


Robin Dally <Robert.Dlug@domdata.depfa-it.comwrote in message



Trzeba mieć porządne alufelgi a nie takie, które niszczą się od soli,
pękają
na mrozie itp.
To stara śpiewka o starych alufelgach.
Uderzam w krawężnik codziennie conajmniej raz parkując przed domem, w
zimie
też.
Alufelgi jeszce całe, ale wojna trwa :-)


Zeszly sezon przejezdzilem na alu z letnimi oponami. Efekt? Zadnych sladow
zuzycia od soli. Jedna wygieta, ale nie peknieta.
W tym roku jezdze na stalowych z zupelnie innych przyczyn - po prostu
zimowki do tych felg (niski profil) sa drozsze, niz suma ceny felg stalowych
i "normalnych" zimowek.

Piotr

Obejrzyj resztę postów



Temat: Opona tryÂśniĂŞta na felg

Widziałem Vito, z przodu alufelgi 17" oponka bardzo niskoprofilowa
Widziałem też vectrę coupe na podobnych oponkach

I się pytam. Jak się na czymś takim jeździ po dziurach?

ZTCP w Sonacie miałem niskoprofilowe opony i omijałem dziurawe ulice.
Łupania o dziury znieść nie mogłem :-)

Po co się montuje w naszym kraju takie wynalazki jak w tym Vito i Oplu?

Seco


No przede wszyskim dla wygladu i do poprawy wlasciwosci jezdnych auta ,
czasmi tez auto na wiekszych felgach lepiej hamuje. Ale ekstremalnie duze
felgi i niski profil(30-35) to nie na nasze drogi ,wiecej slalomu niz
rozkoszy z wygladu i jazdy :/
No chyba ze sie myle nie jezdzilem na takim profilu :P

Obejrzyj resztę postów



Temat: Jakie Opony?

Uzytkownik "SLaw" <skost@wp.plwrote


Oponki w rozmiarach 195/50/15

PRO-TECH 500 FR - VIKING
FR BRAVURIS - BARUM


A po ile?  Za jakies 240pln mozesz dostac Kleber Krisalp HP, które z tego co
czytalem zbieraja niezle noty w tej kategorii cenowej.

Poza tym, to jakis niski profil jak na zime.  Co to za auto?

Pozdr.

Pete

Obejrzyj resztę postów



Temat: Jakie Opony?


Uzytkownik "SLaw" <skost@wp.plwrote
| Oponki w rozmiarach 195/50/15

| PRO-TECH 500 FR - VIKING
| FR BRAVURIS - BARUM

A po ile?  Za jakies 240pln mozesz dostac Kleber Krisalp HP, które z tego
co
czytalem zbieraja niezle noty w tej kategorii cenowej.

Poza tym, to jakis niski profil jak na zime.  Co to za auto?


Pewnie Golf II.

Pozdrawiam

Obejrzyj resztę postów



Temat: Opony o nizszym profilu


Wawa wrote:
    Teraz pomykam na 195/65/15. Boje sie ze 205 moga gdzies obcierac przy max.
skrecie kola.


To jescze podaj szerokosc felgi, ale wydaje mi sie ze 205/60R15 mozesz
zastosowac bez problemu. Jesli chcesz isc na niski profil to musisz
kupic felgi 16 lub 17.

Andy

Obejrzyj resztę postów



Temat: Opony o nizszym profilu

Dzieki za rady.
Ale dzisiaj wpadlem w taka dziure, ze "alu" bylaby do wymiany, wiec zaczynam
zastanawiac sie nad sensem mojego przedsiewziecia.
Wawa

Andrzej 'Andy' Zdzitowiecki napisał(a) w wiadomości:
<37147103.4E574@fourpi.com.pl...

Wawa wrote:
|     Teraz pomykam na 195/65/15. Boje sie ze 205 moga gdzies obcierac przy
max.
| skrecie kola.

To jescze podaj szerokosc felgi, ale wydaje mi sie ze 205/60R15 mozesz
zastosowac bez problemu. Jesli chcesz isc na niski profil to musisz
kupic felgi 16 lub 17.

Andy


Obejrzyj resztę postów



Temat: Felgi aluminiowe


ta cale 195/50 R15 :D

Dlatrego bardzo wazna jest dla mnie wytrzymalosc


No tak, nie spojrzałem o jakim aucie mowa. :-)

U mnie felga 15" to opona 205/60, czyli jeszcze niezły balon, a 195/50
to już całkiem niski profil, czyli dziur należy się jak najbardziej bać,
nie mówiąc już o obniżeniu komfortu i bardzo prawdopodobnym zamuleniu
autka.  Jaką szerokość masz teraz?  175?  165?

Pozdr.

Pete

Obejrzyj resztę postów



Temat: Felgi aluminiowe


| ta cale 195/50 R15 :D

| Dlatrego bardzo wazna jest dla mnie wytrzymalosc

No tak, nie spojrzałem o jakim aucie mowa. :-)

U mnie felga 15" to opona 205/60, czyli jeszcze niezły balon, a 195/50
to już całkiem niski profil, czyli dziur należy się jak najbardziej bać,
nie mówiąc już o obniżeniu komfortu i bardzo prawdopodobnym zamuleniu
autka.  Jaką szerokość masz teraz?  175?  165?


165/70 R13 :D - to zadnej dziury sie nie boi.

Najbardziej sie boje dziur i wlasnie zamulenia. komfortu i tak nie bedzie,
bo w przyszlosci zaloze twardy zawias. dla mnie seryjne clio za bardzo sie w
zakretach kladzie.
rozwazam jeszcze oponki 185/55 R15. Problem w tym ze one sa duzo drozsze od
195/50 - ponad 100zł roznicy na jednej.
 straty zwiazane z szerokoscia chcialem czesciowo odrobic w masie samej
felgi.

a kucy mam cale 75 sztuk ;D

Obejrzyj resztę postów



Temat: komputer pokładowy SEAT


mam przyjemność od 3 miesięcy kierowniczyć ibizą novą 1,4 z prawie max
wypasikiem


To mam w ttakim razie jeszcze jedno pytanie. Mas zczujnik parkowania? Na
jakiej zasadzie dziala w seacie? Jest dzwiekowy? Jak pokazuje dystans do
przeszkody?
Pozdrawiam
Wojtek
ps. Te 195/55/15 to nie za niski profil? Nie rozwala sie felg? Obecnie mam
195/65 i jest super, na kazdy kraweznik mozna wjezdzac z jaka sie chce
predkoscia czego brakowalo mi we wczesniejszym aucie 185/60

Obejrzyj resztę postów



Temat: DC pozdrownia Tico WN*


Witam!

kazali mi sie zwrocic do Pana. czy da sie zalozyc do Tico aluminiowe
felgi?
jesli tak to jakie rozmiary, w jakich cenach i czy wogole daje to cos
samochodowi??


1. Uo bosh... zaraz "do Pana"
2. Da sie zalozyc, spoko... Do kazdego auta. Rozstaw srub 4x114,3 mm,
srednica otworu nie ma znaczenia, bo ciezar i tak przenosza szpilki.

Czy cos da? Wyglad na pewno, jesli ktos uwaza. Wiele ponadto to nie. Sens ma
zakladanie 13", dla 14" trzebaby przerobic nadkola, zalozyc niski profil, no
i na dziurach urwalbys cos od razu (to jednak nie czolg). Ja bede zakladal
13" stalowe kola w miejsce fabrycznych dwunastek.

A wogole to zapraszam na forum.zlosnik.pl i dalej "kacik Tico" :)

Obejrzyj resztę postów



Temat: Wybulone 3 miesięczne Krisalp 3
Nie wiem, ale ja kupilem do astry w ubieglym sezonie 4 nowe Kleber letnie
(195x50x15) i 2 dostaly guza. Wczesniej mialem Micheliny takie same, tylko
55 i przez 5 lat NIC takiego sie nie dzialo (a walilem nimi czasem w
krawezniki i doly). Wiecej KLEBERA nie kupie. Wiem, ze ponoc to nie problem
opony byl, tylko kwestia ze zbyt niski profil, ale i tak zaufanie stracilem.
A tym bardziej po twoim poscie. Zreszta nie najlepiej mi sie na nich
jezdzilo - sliskie.
Obejrzyj resztę postów



Temat: Mercedes 116
Ja jeżdze  rocznik 79  ,orginalny lakier  ciemny grafit metalic
kilma,el. szyby, el. szyber. automat  koła 16cali  235mm szerokości , niski
profil
Jest to stary  solidnie wykonany  merak   Wersja 280SE
bardzo reprezentacyjny  nikt ze znajomych nie wierzy że to auto z1979roku
Jest to chyba wieczne auto  nie nma śladu najdrobniejszej rdzy
Ten samochód nie jeżdzi on "PŁYWA"

P.s  Mam jeszcze BMW z 93r , przesiadając się do niej z S-ki czuje się jak w
kaszlu(czyt. maluchu)

Wontroba     P O Z D R O W I E N I A

Voytec napisał(a) w wiadomości: ...

Jezdzi ktos moze tym cudem?

Wojtek


Obejrzyj resztę postów



Temat: Mercedes 116

wontroba (wontr@polbox.com) wrote:


: Ja jeżdze  rocznik 79  ,orginalny lakier  ciemny grafit metalic
: kilma,el. szyby, el. szyber. automat  koła 16cali  235mm szerokości , niski
: profil
: Jest to stary  solidnie wykonany  merak   Wersja 280SE
: bardzo reprezentacyjny  nikt ze znajomych nie wierzy że to auto z1979roku
: Jest to chyba wieczne auto  nie nma śladu najdrobniejszej rdzy
: Ten samochód nie jeżdzi on "PŁYWA"
A jakie ma osiagi? Wiem ze w Mercach to sie nie liczy, ale jestem ciekaw
jaka jest predkosc max. i przysp. 0-100.
Pozdrawiam
Obejrzyj resztę postów



Temat: Rozpurka - co wlasciwie daje?


Pytanko raczej banalne: co tak naprawde daje rozpurka kielichow?


Instalują to najczęściej przy modyfikacji zawieszenia.
Jeśli masz zamiar obnizyc auto, zainstalowac krotsze sprezyny,
wymienic amorki na twardsze, powiększyć o 3-4" felgi
i zamontowac nisko profilowe opony to może faktycznie pomyśl
o rozpurce. :)

Obejrzyj resztę postów



Temat: Alufelgi


Witam chciałbym uzyskać od was poini na tema t alufelg , chodzi o 16/4x100
do Astry G . jakiego producenta , jaki model . Pytam dlatego że do tej
pory używam Ronal LZ4 16/4x100 ale prawda jest brutalna są to felgi bardzo
miękkie nie na nasze dziurawe drogi (dwa razy rpostowałem ) więc za każdą
sugestię będę bardzo wdzięczny


Moze jesli masz niski profil opony, warto zastanowic sie nad twardsza opona
? poczytaj opinie na ten temat - ludzie mowia ze twardosc opony ma
znaczenie. Co do wytrzymalosci felg ja mam stare felgi luline 15' na profilu
50 i sa prawie nie do pogiecia ;)

Obejrzyj resztę postów



Temat: do "malucha"


PS. Pamietaj ze takie
szerokie oponki na niskim profilu gfajnie sie sprawuja na suchyma
asfalcie, ale na deszczu lub/ i dziurach to po prostu bedziesz
tanczył


Co ma wspolnego niski profil z "tanczeniem" na mokrej nawierzchni?

Obejrzyj resztę postów



Temat: do "malucha"


| PS. Pamietaj ze takie
| szerokie oponki na niskim profilu gfajnie sie sprawuja na suchyma
| asfalcie, ale na deszczu lub/ i dziurach to po prostu bedziesz
| tanczył

Co ma wspolnego niski profil z "tanczeniem" na mokrej nawierzchni?


Profil moze nic ale na takie felgi jezeli maja byc do malucha to musi byc
waska opona o niskim profilu a maluchy juz od szerokosci 155 lubieja tanczyc
na mokrym. A watpie zebys znalazl jakas opone 155 na felge 16".

Obejrzyj resztę postów



Temat: Zimowki

Leszek Eneuel Ciszewski <pro@czytac.fontem.lucida.consolewrote in


Ważne -- aby zachować podobną średnicę koła.
Latem warto dać mniejszą, niż w nominale. :)


A to dlaczego?  Srednica jest od tego zeby ja zachowac, tak jak napisales w
pierwszym zdaniu.

Chyba ze chodzi ci o to ze niskoprofilowe opony lepiej wygladaja, ale wtedy
bedziesz mial wieksze dziury pod blotnikami.

Jak chce sie miec niski profil, to trzeba zalozyc odpowiednio duze felgi i
tyle :-)

Pozdrawiam,

Pete

Obejrzyj resztę postów



Temat: Czujniki cisnienia powietrza w kolach


a czemu mialoby to w ogole sluzyc?


Wydaje mi sie ze pytanie to nie jest na miejscu. Jak to czemu? Monitorowaniu
cisnienia w ogumieniu. Ostatnio zlapalem gume i ze mam niski profil opon to
wogole tego nie poczulem i rowalilem przez to opone:( Jeszcze jakis przyklad
podac?

Obejrzyj resztę postów



Temat: Czujniki cisnienia powietrza w kolach


| a czemu mialoby to w ogole sluzyc?

Wydaje mi sie ze pytanie to nie jest na miejscu.


mysle ze jednak jest calkiem na miejscu


Jak to czemu? Monitorowaniu
cisnienia w ogumieniu. Ostatnio zlapalem gume i ze mam niski profil opon
to
wogole tego nie poczulem i rowalilem przez to opone:( Jeszcze jakis
przyklad
podac?


hmmm jak ekstremalnie niski profil trzeba miec zeby nie zauwazyc kapcia?
pytam bo cisnienie sprawdzam raz do roku i zwykle brakuje przez ten czas 0,1
atm

Obejrzyj resztę postów



Temat: Czujniki cisnienia powietrza w kolach


hmmm jak ekstremalnie niski profil trzeba miec zeby nie zauwazyc kapcia?
pytam bo cisnienie sprawdzam raz do roku i zwykle brakuje przez ten czas


0,1

Kapeć kapciowi nierówny.
Jak będziesz miał dziurę wielkości dwuzłotówki to poczujesz natychmiast
ubytek powietrza, bo nagle zaczniesz jechać na feldze. A co w sytuacji, gdy
dziura jest bardzo mała (np. po jakimś gwoździu)? Nie czujesz od razu spadku
ciśnienia, a jednak może byc on na tyle istotny, że pojedynczy podjazd pod
krawężnik zakończy się wymianą felgi. Wyżej wspomniany czujnik zasygnalizuje
nawet najmniejsze odchylenie od normy, co może uratować Tobie felgę i/lub
oponę.

Obejrzyj resztę postów



Temat: Czujniki cisnienia powietrza w kolach


hmmm jak ekstremalnie niski profil trzeba miec zeby nie zauwazyc kapcia?


R13 70x175 ----Wczoraj wieczór przejechałem 300 metrów na kapciu nie
zauważając go bo prawdopodobnie powietrze w kole utrzymywało się na poziomie
cholernie minimalnym, żeby jechać, jak już spadło to nie mogłem się
zatrzymać bo byłem na środku skrzyżowania i tym sposobem mam pocharataną
oponę.

Andrzej

Obejrzyj resztę postów



Temat: Czujniki cisnienia powietrza w kolach


| hmmm jak ekstremalnie niski profil trzeba miec zeby nie zauwazyc kapcia?

R13 70x175 ----Wczoraj wieczór przejechałem 300 metrów na kapciu nie
zauważając go bo prawdopodobnie powietrze w kole utrzymywało się na
poziomie
cholernie minimalnym, żeby jechać, jak już spadło to nie mogłem się
zatrzymać bo byłem na środku skrzyżowania i tym sposobem mam pocharataną
oponę.


profil Twojej opony to wysoki kapeć, dziwie sie ze nie odczules odrazu
ubytku. Złapałem gume wiele razy i byly to rozne przypadki sruby, gwozdzie i
dziura wielkosci piesci. Zawsze wyczuwałem spadek rzedu 0,2 czy 0,3 atm. i
jakos nie wyobrazam sobie zebym jechal dluzszy czas z cisnieniem np. 1,3 w
ktoryms z kol bo to czuc jak cholera.

Obejrzyj resztę postów



Temat: pozdzierany alus - da sie cos zrobic ?


no wlasnie dzis podkusilo mnie kur**** zeby pojechac na zielonej strzalce
i
otarlem felga (mam dosc niski profil) o kraweznik mam zdarte na obrzezu
felgi tak na dlugosci ok. 6 cm - da sie cos z tym zrobic ?  :-( Od dzisiaj
jezdze 2 metry od kraweznikow.


Da sie naspawac material i potem przetoczyc felge ... ale raczej bedzie
widac slad po tym zabiegu

Obejrzyj resztę postów



Temat: pozdzierany alus - da sie cos zrobic ?


Staszek Pyrkowski wrote:

no wlasnie dzis podkusilo mnie kur**** zeby pojechac na zielonej strzalce i
otarlem felga (mam dosc niski profil) o kraweznik mam zdarte na obrzezu
felgi tak na dlugosci ok. 6 cm - da sie cos z tym zrobic ?  :-( Od dzisiaj
jezdze 2 metry od kraweznikow.


Sprobuj tu:
http://www.opony.net.pl/katalog.htm
Pozdrawiam, M.

Obejrzyj resztę postów



Temat: Honda Accord ..koła 15 czy 16 cali?
Michal_K pisze:
[..]


Niezależnie od gustu, większe felgi- niskoprofilowe opony mają dwa
minusy:
- wyższa cena (cena samych felg a także opon do nich)
- większa podatność na uszkodzenia spowodowane stanem naszych "dróg".


jak rozumiem, jeździsz na accordem 17" + niski profil. Czy miałeś już
jakieś uszkodzenia opon/kół z powodu niskiego profilu? Być może będę
miał takie koła u siebie i chciałbym wiedzieć.

Obejrzyj resztę postów



Temat: Honda Accord ..koła 15 czy 16 cali?
Our newsgroup friend V-Tec wrote:

Michal_K pisze:
[..]
| Niezależnie od gustu, większe felgi- niskoprofilowe opony mają dwa
| minusy:
| - wyższa cena (cena samych felg a także opon do nich)
| - większa podatność na uszkodzenia spowodowane stanem naszych "dróg".

jak rozumiem, jeździsz na accordem 17" + niski profil.


No stosunkowo niski, 45 właśnie.


Czy miałeś już
jakieś uszkodzenia opon/kół z powodu niskiego profilu?


Nie zdarzyło się, chociaż sporo kilometrów robię tym autem.


Być może będę
miał takie koła u siebie i chciałbym wiedzieć.


Polecam :)
45 to jeszcze nie jest taki niski profil jakby się zdawało, a 225
ładnie obejmuje i chroni rant.

Obejrzyj resztę postów



Temat: Jakie ciche opony do felg 17"?


Jakie byscie polecili ciche opony do alufelg 17", no i niezbyt drogie?


Ciche znaczy miekkie. Tanie znaczy miekkie i slabe. 17" znaczy niski profil
(100-110mm wysokosc boku opony). Niski profil i miekkie opony znaczy
pogiete/popekane felgi. Jezeli szukasz dobrych opon w 17" i nie chcesz co
5kkm prostowac felg (albo dmuchac 3bar i jezdzic na srodku opony) to wybor
masz niewielki: Bridgestone (Potezna S-01/02/03), Yokohama (AVS Sport) ,
Toyo (Proxies T1).

Andy

Obejrzyj resztę postów



Temat: Jakie sa objawy zuzytych/wybitych poduszek /łożysk amortyzatora?
On Thu, 13 Apr 2006 16:17:27 +0000 (UTC), " "


<kris1@NOSPAM.gazeta.plwrote:
Cos mi auto lata po drodze i mocno w koleinach buja
W zimie na śliskim to jeszcze mocniej
Amorek ok(pomiary diagnostyczne były) swoznie ok tuleje wachacza ok


Jeśli nie stuka, to nei to. Albo masz po prostyu za niski profil opon,
albo geometria zawiechy do d...

Obejrzyj resztę postów



Temat: carman tepaki


Typowe :(, w moim aucie jest zalecane nawet 2,7 z przodu 2,5 z tyłu a przy
"full load" odpowiednio 3,0 i 2,8. Oponiarze zawsze mają z tym problem.
Wręcz trzeba wymuszać takie ciśnienie... ehh


Tylko ze nalezy pamietac, ze te 2,7 i 2,5 jest zalecane do fabrycznych opon
(pewnie niski profil, duzy rozmiar). Jezeli zalozysz wyzsze opony (mniej
"sportowe") - nalezy zmniejszyc cisnienie, bo moga tego nie przezyc.

Obejrzyj resztę postów



Temat: carman tepaki


Tylko ze nalezy pamietac, ze te 2,7 i 2,5 jest zalecane do fabrycznych
opon
(pewnie niski profil, duzy rozmiar). Jezeli zalozysz wyzsze opony (mniej
"sportowe") - nalezy zmniejszyc cisnienie, bo moga tego nie przezyc.


"fabryczne" oponki, tzn. rozmiar zalecany przez producenta to ja mam
załozone. I właśnie dla takich jest zalecane takie ciśnienie. To jest chyba
195/65/15.

Obejrzyj resztę postów



Temat: opony mondeo

"Tomcat" <tomca@interia.plwrote in message



| Krawezniki.

Co chcesz od naszej kochanej drogowki?


Jak zobacza tak niski profil, wlepia mandat za jazde startych oponach.
;-)

Obejrzyj resztę postów



Temat: Taka sobie galeryjka....


zajebiscie zle...da sie cos z tym zrobic
Obcy


1. Nie uzywac HTML
2. Niski profil IMHO tu nic nie ma do rzeczy - zato szerokosc tak
3. Najgorzej chyba jest przebywajac w koleinie dac mocno w gary albo
przyhamowac. Wyrywa kierownika z reki.

Obejrzyj resztę postów



Temat: RONAL 16"+ opony 205/55-pomóżcie


Czy felgi 16" RONALa (model R7) + opony 205/55 to dobry pomysł na polskie
drogi?
Pytam bo podobno przy takim profilu opony prawie w 100% zniszczę te felgi
na
naszych polskich dziurach.
Chyba że ktoś jeździ na takim zestawie i powie coś bardziej
optymistycznego
:-)


To wcale nie jest taki niski profil.
Przy szerokosci 205 i profilu 55% opona jest w miare wysoka.

Ja mam taki rozmiar fabryczny, teraz jedynie na lato zalozylem
na felgach alu.
Twoje auto tez mialo taki fabryczny rozmiar, a skoro producent
wypuszcza takie kola w "normalnym" samochodzie
(nie sportowym) i zaklada ze bedzie on uzywany w roznych warunkach,
to nie powinny one stwarzac problemu.

Ja na swoich nawet radze sobie z kraweznikami
(przy parkowaniu oczywiscie :o))

pozdrawiam
pz

Obejrzyj resztę postów



Temat: Ford Focus - felgi i oponki


Dlaczego? Mimo wszystko nie wyobrazam sobie jazdy po Szczecinie na felach
17'' bez utwardzonego zawieszenia. Po kilku miesiacach plomby w zebach do
wymiany :)))


Jesli zalozysz 17'' i niski profil to wielkosc kola przeciez bedzie taka
sama wiec nie musisz sie obawiac o ocieranie opon z powodu miekiego
zawieszenia.

Obejrzyj resztę postów



Temat: - SPRZEDAM - BMW 520 -
SPRZEDAM

BMW 520, 1996 nowy model, ciemny zielony metalik, prawdziwa limuzyna

autoalarm, ABS, komplet opon zimowych na stalowych felgach + kapsle
BMW, letnie bardzo dobre opony nisko profilowe na aluminiowych
felgach, centralny zamek, elektryczne lusterka, elektryczne szyby,
immobilizer, klimatyzacja, podgrzewane fotele, 4x poduszka powietrzna,
radio fabryczne, tapicerka welurowa, wspomaganie kierownicy,

100% bezwypadkowy, oryginalny lakier, tapicerka w stanie idealnym,
wszystko sprawne, zarejestrowany w Polsce, komplet dokumentów, książka
serwisowa, u jednego właściciela od 3 lat.

silnik dynamiczny i dość oszczędny jak na tak duże auto,
spalanie przy lekkiej nodze około 8-9l./100km przebieg 176000km

możliwość sprawdzenia auta na stacji diagnostycznej

Zdjęcia zainteresowanym prześlę mailem.
Cena 24.000zł

Pozdrawiam
Jarek

Obejrzyj resztę postów



Temat: Sprzedam tanio Fiata 126p

address_invalid_see_signat@adresniewazny.com (Jacek Budka) wrote:
sprzedam fiata 126p fl look, pierwsza rej. 01.1985r.,ladny-ciemny
granat, szerokie zderzaki, biale kierunkowskazy, siedzenia lotnicze,
opony nisko-profilowe 13 cali od cinquecento, radio+glosniki,
alternator,pasy bezwladn.
silnik ok. 15 tys. km po remoncie generalnym,nowe amortyzatory,
szczeki hamulcowe, manzety ,itd; po przegladzie - wymienione oleje,
regulacja rozrzadu i inne.
przeglad rejestracyjny do 23.06.2000r.
cena 1.680 zl
samochod jest w warszawie
info: 0 602 343 633
e-mail : jack@777polbox.com          
_aby uzyskac prawidlowy adres usun 777_
--------
Jacek Budkowski.
e-mail jack@polbox.USUNTO.com


Obejrzyj resztę postów



Temat: Jakie ciśnienie opon 175/65/14 Punto II
Zobacz na wlewie do paliwa.Tam sa wyszczegolnione cisnienia do opon do jazdy
normalnej i bardzo szybkiej.
Punto jest autemm malym i lekkim to musi wystarczyc okolo 2.2bar.Pamietaj ze
opona 175x65x14 jest klasyfikowana juz jako nisko profilowa w zwiakuz tym
cisnienie jest troche wieksze niz w normalnych.
Pzdr.Sky. Obejrzyj resztę postów



Temat: Jakie ciśnienie opon 175/65/14 Punto II
Opona normalno profilowa o wymiarze 175X14 wyglada tak jak zostala napisana.
Wszystko co idzie w dol jest juz nisko profilowe.
Ostaniemi czasami pojawily sie opony o profilu 80% i te sa zaliczane rowniez do
normalnych.
Opona juz 175x70x14 juz jest niskoprofilowa.
Dopiero opony super nisko profilowe zaczyna ja sie od 50% i ida w dol 45 i
nawet 40%.
Te niskie profile sa odpowiedzia przemyslu oponiarskiego na krzyk jaki
podniosly organizacje ochrony srodowiska na swiecie ,chodzi o miliony ton
wyrzucanej a nie odzyskiwanej gumy.Opona niskoprofilowa daje cholerne
oszczednosci na materiale i zyski dla producenta,gdyz za nia sie bierze
wielokrotnie wiecej niz za normalna opone.
Pozniej stwierdzono ze mniejsze masy wirujace to tez dobre dla samochodu i sie
kreci ku aprobacji samochodziarzy calego swiata.Chociaz samochod wyglada jak
podciety kurczak przez amatora fryzjera.I tak zostalo.
Zalety opon niskoprofilowych;
Lepsze trzymanie sie jezdni szczegolnie na zakretach.
Oszczednosc na surowcu wuzytego do produkcji a zarazem energi itp.
Wady;
Mniejszy komfort,trzeba uzywac podwyzszonego cisnienia w
oponach,niebezpieczenstwo przy najechaniu na nierownosc i gwaltowne zejscie
powietrza,dlatego musi byc podwyzszone cisnienie ale nie wiecej jak 2.7bar do
3.0bar dla tych najnizszych profili.Glosnosc pracy.
Te ostania wade skorygowano ostanimi latami dodajac do asfaltu w miastach gumy
sproszkowanej z starych opon.Uzyskano odcinki jezdni calkowicie ciche.
pzdr.Sky.
Obejrzyj resztę postów



Temat: DO MEZCZYZN.. PIRELLI P5000 DRAGO.. CZY SA DOBRE?
Nie kupuj,sa zuzyte.Opony nisko profilowe zyja max 25tyskm.Co ztego ze spelnija
wymog 1.6mm.Opona o tej szerokosci ma bezpieczenstwo tylko jak jest nowa.
Pamietam zpraktyki 3mm i 4.5mm sie zdejmowalo i wyrzucalo.Przyjezdzali ludzie z
ronych krajo lazil i grzebali i wyciagali ttttaaaakie opony.Dostawali je za
darmo.Tutaj sie nikt nie odwazyl na takich jezdzic poprostu szkoda auta.
Opona z 4mm bierznikiem tak szeroka na wiekszej predkosci nie wypompuje wody
zpod kola i Vattenplaning gotowy poslizg wodny.
Jesz<cze raz NIE KUPUJ.
Pzdr.Sky
Obejrzyj resztę postów



Temat: Jakie alufelgi wybrać?
Im szersze opony, tym gorzej sprawują się na
mokrej nawierzchni. Opony powinny byń na tyle szerokie, aby były w stanie
przenieść moment obrotowy silnika. Zbyt szerokie opony to tylko wyższe zużycie
paliwa. Amatorzy frajerskiego tuningu lubią szerokie opony, ale to głupki.
Wysokość opony ma znaczenie, szczególnie na naszych wybojach. Duże felgi i nisko
profilowe opony to ryzyko uszkodzenia i niższy komfort jazdy. Ja mam zasadę.
Czytam instrukcje i jej się trzyma. Dowiedz się w serwisie, czy do twojego auta
jest takie wyposażenie dodatkowe i takie felgi z gumami kup.
M. Obejrzyj resztę postów



Temat: opony regenerowane
Dodam jeszcze troche wspomnien z sprzed paru lat. Jak to bylo w Szwecji z z
regumiakami?
Firmy trudniace sie nalewanien rzeczywioscie dbaly o renome opony.Skupowano
stone czyli stare opony tylko marki Michelin.Bylo ich pod dostatkiem.
W miare uplywu lat opony zaczely drozec,przecietnych kierowciow nie bylostac na
kupno nowych Michelin. Zaczelo ich brakowac,lecz ciagle dostawcy regumiakow
zapewniali ze stone jest tylko z Michelin.W koncu prasa sie zainteresowala i
szybko podliczyli sprzedanych opon Michelin w ostanich 5 latach bylo tyle a tyle
a sprzedanych regumiakow na Michelinach dwa razy tyle.No i poszla famna ze sie
uzywa rowniez Goodyear,Dunlop inne.No i zaczelý sie problemy z wywazaniem,z
strzelaniem,szybkim zuzyciem.ostanimi latami wpadli na genialny
pomysl,sprowadzaja tylko od Michelin surowuiec do nakladania na opone.Dostali
ronioez wzorniki ´bieznika oczywisciwe nie tcyh najnowszych i co sie
stalo.Przebiegi tych regumniakow skoczyly zaczely lekko osiagac rzedu 30.000km.
Nowa dobra opona nie przeleci wiecej jak 40 ma 50 tys km a nisko profilowe
polowe tego i koszty dwa razy wieksze.Faktycznie w szwecji bardzo duzio uzywa
regumiakow zimowych isobie chwala,predkosci sa nizsze jest chlodno i one zyja 5
lat lekko.
Natomiast w letnmich suie wyspecjalizowala jedna firma w Småland ktora regumuje
niskoprofilowe nawet z indexem Z.Ktore zdaja swietnie egzamin nawet na autobahn.
Wada tych opon jest duzy ciezar.Odziwo latwo sie wywazaja.Bywa nieraz ze straci
powietrze ale sie nie ugina.
Pzdr.Sky. Obejrzyj resztę postów



Temat: Siedem grzechów głównych polskich kierowców
Racja, podobna sytuacja na końcu dwupasmówki Warszawa-Konstancin, zawsze
biedaczyska nie wiedzą, że pas się kończy ;-)
Do polemiki dorzucił bym jeszcze jazdę lewym pasem, kiedy prawy jest wolny,
niestety mam nisko profilowe opony i jazda prawym pasem często kończy się
wymianą opon i prostowaniem felg, nie mówiąc o koleinach, które dają się we
znaki na szerokich oponach. Pozdrawiam myślących kierowców Obejrzyj resztę postów



Temat: Siedem grzechów głównych polskich kierowców
> Do polemiki dorzucił bym jeszcze jazdę lewym pasem, kiedy prawy jest wolny,
> niestety mam nisko profilowe opony i jazda prawym pasem często kończy się
> wymianą opon i prostowaniem felg, nie mówiąc o koleinach, które dają się we
> znaki na szerokich oponach.

No cóż, opony chyba nie usprawiedliwiają tego, że ktoś będzie się "ślimaczył" lewym pasem... Zdaje się, że przepisy regulują to, że należy poruszać się prawym pasem, pozostawiając lewy do wyprzedzania...

pzdr Obejrzyj resztę postów



Temat: opony w F1 - dlaczego takie wysokie?
Panowie,
Pisalem o tym z 5 lat temu ale nikt nie wierzyl.Opona nisko profilowa zostala
wymyslona po to aby:
1-obnizyc gore opon zwrotnych na swiecie
2-zmieszyc ilosc energi uzytej do jej wyprodukowania
3-zmieszyc ilosc materialu uzytego do wyprodukowania opony
to sa argumenty przemawiajace dla kieszeni producentow.
Ludziom jak sie wmowi madrze wszystko zaakceptuja i uznaja tego nowego produktu
wyzszosc nad starym.
Ile jest wad o tym sie nie mowi.
1- obnizone bezpieczenstwo na drogach o gorszej jakosci
2- wrecz zagrozenie smiertelne przy nie wlasciwym cisnieniu wewnatrz opony.
3- obnizenie komfortu jazdy
okazja do podniesienbie ceny i "wy....nia" klienta.
Pzdr.Sky.
Obejrzyj resztę postów



Temat: Cisnienie w oponach
Czesc Arafacie!
Zasada jest taka,opony nisko profilowe pompujemy wiecej niz normalne wlasnie po
to aby niemiec tej lysiny w srodku i dla bezpieczenstwa,ze w rzie najechania na
nierownosc opona nie spadla i gwaltownie nie uszlo powietrze.Opone normalna
czyli 80 i 70 procent pompujemy tyle i le nakazuje instrukcja a w praktyce to
tak aby nie bylo widac bocznego ugiecia.Wtedy lysinki nie dostaniesz w
srodeczku.
Wnioski;
Za duzo powietrza w normalknej oponoie lysinka w srodeczku.
Za malo powiétrza w niskoprrofilowej to lysinka w srodeczku.
Pzdr.Michal Obejrzyj resztę postów



Temat: czy było o rozmiarach kół? dlaczego coraz wieksze?
Arafat jest o,key.Zwaz opone normalna i nisko profilowa.Jest cholerna roznica w
wadze na korzysc niskoprofilowych.Znam problem od podszewki.Poco budowac jedno
auto z fantastycznymi hamulcami jak reszta potrzebuje kotwicy albo dziury w
podlodze zeby swoj wehikul zatrzymac.Pzdr.Michal Obejrzyj resztę postów



Temat: Co sądzicie o oponach zimowych Flamingo?
Opny Flamingo pochodza od dwoch producentow,nisko profilowe powyzej
205x15,16,17,18 zajmuje sie wytwornia w Japoni.Opony te porownywalne sa z
najlepszymi markami.Natomiast wszystkie inne wymiary w dol sa produkowane w
Turcji.Tych pierwszych sprzedalem okolo 200sztuk,nigdy nie bylo reklamacji i
ludzie jezdza po pare lat.Drugie Tureckie tez sprzedalem okolo 1000sztuk.Nigdy
nie bylo reklamacji.Nawet swojej zonie do starej Hondki zalozylem przed dwoma
laty swietnie sie spisywaly ciche.Sa w wersji letniej i tzw friktion czyli
zimowej M&S bez kolcow rowniez sa ciche.Ludzie nie narzekaja maja dobra
przyczepnosc i dobra zywotnoosc.Jezeli ma Ci to pomoc to tyle na ten temat
moge powiedziec.Latwo sie balansuja.Nie zuzywaja sie w dziwny sposob,nie
pekaja.Pzdr.Michal Obejrzyj resztę postów



Temat: mam alu 15 i 16 do pola i reno
Gość portalu: alu opel renault napisał(a):

> bardzo dobry stan nowe gumy 16 niepowtarzalne

________________________________________________________________________________

Takie felgi wymagaja niskiego profiu opon, czy jest to rozsadne na Polskich
Drogach ? .Nisko profilowe opony czesciej "lapia gume" niz wyzsze,i sa mniej
komfortowe ,chciarz drogi lepiej sie trzymaja . Pzdr. HH
________________________________________________________________________________
Obejrzyj resztę postów



Temat: mam alu 15 i 16 do pola i reno
Gość portalu: Henry napisał(a):

> Gość portalu: alu opel renault napisał(a):
>
> > bardzo dobry stan nowe gumy 16 niepowtarzalne
>
>
_______________________________________________________________________________
> _
>
> Takie felgi wymagaja niskiego profiu opon, czy jest to rozsadne na Polskich
> Drogach ? .Nisko profilowe opony czesciej "lapia gume" niz wyzsze,i sa mniej
> komfortowe ,chciarz drogi lepiej sie trzymaja . Pzdr. HH
> witaj nie to sa normalne ja jezdze 3 lata na roznych alusach i nigdy kapcia
nie zlapalem poza tym dluzej wytrzymuje zawieszenie
_______________________________________________________________________________
> _
Obejrzyj resztę postów



Temat: JAKIE LETNIE OPONY?
Na oponach i hamulcach nie powinno sie oszczedzac.Przy zakupie opon nie bierz
pod uwage "marki" lecz kieruj sie danymi preglowanymi na oponie tzn. twardosc
gumy ,bieznik-czy bedzie dobrze odprowadzal wode,nisko profilowe opony np.55
albo 40 sa b.czule na "zlapanie gumy" niz profile wyzsze/standartowe. Wez
rowniez pod uwage rok i tydzien produkcji opony-z czasem "wulkuja" sie
tzn.twardnieja = gorsza przyczepnosc na mokrej nawierzchni/dluzsza droga
hamowania .
PS: Barum jest Szwedzka opona regumowana-ma dobre osiagi w porownaniu do ceny,
robi sie ja na roznych dostepnych kardach (stomme),jest dobra na mokre
nawierzchnie .
******************************************************************************** Obejrzyj resztę postów



Temat: Do znawcow opon
Im opona nizsza tym komfort gorszy,Ona wymaga wieksze cisnienie a zarazem jest
twardsza,latwiej na dziurach uszkodzic fege stracic gwaltownie powietrze i
notatka prasy , z nie wyjasnionych przyczyn samochod wypad z trasy i rozbil sie
o drzewo,pewnie byl pijany no i za szybko jechal,Nie ,za nisko profilowa opona
na takie drogi.Poza tym nikt nie spomnial o cyfrze ostaniej dotyczacej
maksymalnego obciazenia w orginale wynosila 87 ,T czyli szybkosc max do 190km/h Obejrzyj resztę postów



Temat: Dell OptiPlex GX150 - dodatkowa karta graficzna
Nie no oczywiście, nie twierdzę przecież że to jest cud techniki
komputerowej (chociaż nie można powiedzieć żeby był zupełnie
beznadziejny - ma procesor Intel Pentium III i 256 MB pamięci) Kartę
można wsadzić - tzw. nisko profilową, chociaż jeżeli ta zintegrowana
korzysta z pamięci operacyjnej, to chyba rzeczywiście nie ma sensu.
Dzięki za odpowiedź. Obejrzyj resztę postów



Temat: TUNING SAMOCHODOWY W RADOMIU. CZY JEST COŚ TAKIEGO
Najlepszy tuning jaki mozna zrobic autu to obnizyc odpowiednio i zalozyc felge z
nisko profilowa opona...ale bez przezady nie 19" na naszych drogach.

Andrzej ty masz calkiem ladnie zrobiona to Calibre i te swiatla od punto nawet
tam fajnie wpasowales...ale na boga zmien te felgi bo wygladaja jak od poloneza!!! Obejrzyj resztę postów



Temat: Audi A3 <> S3
Oprócz tego, co napisali wyżej, dodam, że ma inne zderzaki, progi oraz najczęściej większe felgi i nisko profilowe opony w standardzie. Dodatkowo, największym atutem jest właśnie silnik, 1.8 Turbo o mocy ponad 200 koni ;] Obejrzyj resztę postów



Temat: Jaką klawiaturę ?
Ja bym brał bezprzewodową.Ma niski profil klawiszy. Obejrzyj resztę postów



Temat: Jakie opony do Octavii?
Na nasze rodzime dziury drogowe odradzam niski profil. Łatwo uszkodzić
felgę. 195/65/15 spokojnie może być. Odradzam letnie Dębica Furio (ale
zimowe Frigo Directional już są ok).
JAck
Obejrzyj resztę postów



Temat: Zmieniłam opony na zimowe
Głupia wrotka dla Logan:

Gabi unika odpowiedzi :P


niski profil, 21", czerwone auto, pali teraz 30% mniej...
Obejrzyj resztę postów



Temat: krotki sledzik na grafike

A wspomniany niski profil to nic innego jak krotki sledzik :o))  dzieki


za odpowiedz to ggs

czy znacie zatem karte graficzna na krotkim sledziu z wyjsciem TV. tania
(nie gram, ogladam)
bede wdzieczny za info

Obejrzyj resztę postów



Temat: Porządna klawiatura...
Dnia 20 Dec 2007 22:19:33 +0100, Piotr Denys napisał(a):


| Chociaz jedna osoba, ktorej sie spodobaly takie klawiatury ;
| jedna? taka klawiatura to marzenie każdego kto kiedykolwiek
| miał prawdziwą klawiaturę! Niestety zeby tego doświadczyć
| trzeba było mieć kompa 15 lat temu.


A ja, mimo że też na takich klawiaturach zaczynałem - nie przyłączę się ;)
Takie klawiatury mają dwie zasadnicze wady: są bardzo głośne, a po drugie
trzeba mocno walić w te klawisze - co przy dłuższej pracy jest męczące...


| JA sam kupie 10(zeby mi starczyło do konca życia) z podwójnym
| eneterem i długim backspace. Najlepiej bez winklawiszy...


I tu powiem, że jak ostatnio siadłem przy jakiejś klawiaturze bez
winklawiszy usiadłem - to co chwila waliłem kciukiem w spację zamiast w alt :)
Nie mówiąc już o tym, że np. winklawisz "menu podręczne" to dosyć wygodna
sprawa (również pod linuxem ;)


Przyłączę sie do grupy - odkąd padła mi po 12 latach moja stara
BTC z patentem, którego nie mogę odżałowac - zdublowanym
po lewej stronie blokiem kursorów (bardzo się przyzwyczaiłem,


Te specyficzne patenty bywały fajne - ja bardzo miło wspominam klawiatury
Optimusa, które miały możliwość zablokowania klawiszy odpowiednią kombinacją
i regulację szybkości powtarzania klawiszy :)


w tym jakieś płaszczaki, nie płaszczaki - i trafiłem w końcu
na coś, co mi leży - zwykła, kablowa Logitech Media Keyboard 600.
Podwójny enter (chociaż ten pionowy, nie w "L") oraz długi
backspace. Ma co prawda trochę tych przycisków do niczego


To ja ponownie polecę Microsoft Comfort Curve Keybord 2000 - najlepszą
klawiaturę jaką przyszło mi używać :)

http://www.komputronik.pl/Klawiatury/Microsoft/retail/Microsoft_Comfo...

Duże shifty, duży backspace, akceptowalny enter, niski profil klawiszy
(klawiatura nieco "laptopowa"), normalny blok klawiszy nad kursorami
(a nie ten debilny pomysł logitecha z dużym delete i brakiem insert),
klawisze multimedialne w niczym nie przeszkadzają.

Pozdrawiam,

Obejrzyj resztę postów



Temat: rozszerzenie pamięci w G3 Blue


256 MB Logix nisko profilowe (obnizona wysokosc do desktop-ow)
kupowane z rok temu w Cortlandzie
mam 2 x 256 MB i 2 x 128 MB


Dzięki za odpowiedź.
Pisz na priv propozycję cenową...

Pozdrawiam
R.

Obejrzyj resztę postów



Temat: w sumie głupie pytanie


WOW Dachownie w czasie parady, jak to zrobił ??


100km/h i zakret 90 stopni i podobno kamien byl, ale ja slabo to widze bo
kolega ma felgi 17stki, opony cos z 225 szerokie i niski profil.

Obejrzyj resztę postów



Strona 2 z 4 • Wyszukano 269 wypowiedzi • 1, 2, 3, 4